20 квітня 2017 року в школі І – ІІІ ступенів № 259 Деснянського району міста Києва в межах Всеукраїнського проекту «Інтеграція через діалог» проведено виховний захід з полікультурного виховання на тему:  «Культура та міжкультурне спілкування. Мовчки, але спільно» (яким чином можна досягти порозуміння).

      У ньому брали участь учні 9-а класу. Модератором заходу була вчитель історії Енес Тетяна Іванівна. Вона акцентує увагу дітей на тому, що для порозуміння між представниками різних культур потрібна спільна мова. Далеко не всі люди володіють іноземними мовами, тому процес спілкування поміж носіями різних мов стає проблематичним, а то й взагалі неможливим.

      Попри те, існує чимало прикладів, коли люди знаходили оптимальний вихід із такої ситуації, використовуючи інші способи спілкування. Одним із них є спільна діяльність: можна разом займатися спільною справою. Тут у нагоді можуть стати жести й міміка.

        Тому Тетяна Іванівна пропонує всім присутнім зробити щось спільне, не використовуючи мову. Визначились, що це буде робота над створенням реклами. Спочатку всі з`ясовували, що означає поняття «реклама», які бувають види реклами, для чого потрібна фірмам, організаціям реклама, як правильно зробити певну рекламу для своєї організації.

      Потім, об`єднавшись у групи, школярі мали можливість уявити себе своєрідним віртуальним туристичним  агентством певної країни. Кожна група повинна була мовчки виконати завдання, а саме: створити рекламу свого туристичного агентства у вигляді буклету, бігборда, рельєфного ліплення,  квест – туру.

      По завершенні проведеної роботи учні демонстрували результати своїх проектів  у вигляді  реклами діяльності туристичних агентств різних народів.

       У ході проведеного виховного заходу школярі  усвідомили важливість невербального порозуміння між представниками різних культур. Вчилися співпрацювати, порозумітися під час певних ситуацій, проявити відповідну солідарність, повагу до іншого.

 

        

       14 квітня 2017 року у школі I-III ступенів № 192 Деснянського району міста Києва в межах проекту «Інтеграція через діалог» проведено круглий стіл «День рідної мови у багатокультурному класі» (чому нам слід поважати мови спілкування інших людей).

       У ньому брали участь учні 8-9-х класів навчального закладу, серед яких кияни, представники Сходу України та інших держав.

       У ході обговорення школярі мали можливість усвідомити роль мови як засобу спілкування. В цьому їм допомагали вчитель української мови та літератури Списовська Вікторія Миколаївна і педагог-організатор Василюк Альона Миколаївна. Вони акцентували увагу дітей на виконанні різнобічних функцій мови: накопиченні досвіду народу, передачі певних образів, почуттів та понять.

       Діти відчули, що мова є інструмент сприйняття світу, унікальне, неповторне знаряддя творчості. Тому рідна мова є безцінною. Дуже важливо при цьому знати і поважати мови інших культур.

 

«Інтеграція через діалог»

       7 квітня 2017 року у Економіко-правовому ліцеї Деснянського району міста Києва в межах Всеукраїнського проекту «Інтеграція через діалог» відбувся урок громадянської освіти на тему «Світ як село чисельністю в 100 мешканців» (як нам жити разом), який підготував та провів Демідкін О.О., вчитель суспільствознавчих дисциплін цього навчального закладу.

      У ході  заходу  учні  мали  можливість  отримати  новітню  інформацію в режимі онлайн щодо показників розвитку країн світу в різних напрямках, зокрема, України. Це спонукало до  усвідомлення того, що світ є багатоманітним, а меншини в суспільстві потребують захисту. Соціальне і культурне різноманіття потребує прийняття, розуміння, терпимості й освіти.

      Під час дискусії, роботи в групах учні намагалися створити ситуації, які б унеможливлювали конфлікти між різними культурними та соціальними верствами населення «світового села», усвідомити свою роль у покращенні життєдіяльності суспільства.

       До проведення уроку громадянської освіти долучилась Шумякова Н.В., методист районного науково-методичного центру Управління освіти Деснянської районної в місті Києві державної адміністрації, локальний координатор проекту «Інтеграція через діалог».

 

«Інтеграція через діалог»

      4 квітня 2017 року представники голів учнівського самоврядування навчальних закладів Деснянського району міста Києва взяли участь у заходах п’ятої  Молодіжної Академії в межах Всеукраїнського проекту «Інтеграція через діалог» (програма освітньої, психологічної та інтеграційної допомоги дітям, які постраждали від збройного конфлікту на Сході України та анексії Криму), модератором яких був його керівник Петро Кендзьор.

      До роботи в межах цієї Академії були запрошені Шумякова Н.В., методист районного науково-методичного центру, локальний координатор проекту «Інтеграція через діалог» в Управлінні освіти  Деснянської районної в місті Києві державної адміністрації, Мазуренко Л.В., головний спеціаліст відділу позашкільної  роботи  та  виховання  Управління  освіти  Деснянської  районної

в  місті Києві державної адміністрації, Васильченко С. Д., практичний психолог школи I-III ступенів № 278 та Руденко Є. В., практичний психолог гімназії «Києво-Могилянський колегіум».

       Прибули  також  учні з міста  Бахмут на Сході України, старшокласники зі Львова,  керівники  навчальних  закладів,  психологи  та  соціальні  педагоги,  які живуть і працюють на контрольованій частині Луганської та Донецької областей.

      Всі запрошені мали можливість обговорити проблеми організації навчально-виховної діяльності у закладах освіти на лінії збройного зіткнення

у східних областях України та способи їх подолання. У ході обміну думками акцентовано  увагу  на  подальший  розвиток  співпраці  між різними регіонами, зокрема, можливість створення Центрів міжшкільного партнерства, що передбачало б проведення цікавих спільних проектів, професійних курсів, фото-та відеопроектів, одно/дводенні зустрічі дітей в межах Молодіжної Академії, семінарів, тренінгів тощо.

      Старшокласники мали можливість під час інтерактивної гри, роботи в групах, що мали комунікативний характер, познайомились один з одним, обмінятись думками, визначитись у подальших напрямках спільної діяльності. Крім того, вони провели для своїх однолітків екскурсію фотовиставкою «Те, про що не можна мовчати».

      Після відвідування Майдану вони разом із режисером хронікально-документальних фільмів Ларисою Артюгіною працювали над створенням медіапроекту «Майбутнє української освіти».

      По завершенню проведеної роботи у Будинку учителя відбулась презентація та обговорення результатів зробленого.

       У заключній частині Молодіжної Академії відбулось нагородження учасників  програми  сертифікатами Європейського Союзу та подарунками. Кияни прочитали вірші, заспівали свою авторську пісню про учнівське самоврядування, подарували малюнки та обереги, зроблені учнями гімназії «Троєщина» Деснянського району міста Києва.

       Загальна атмосфера сприяла подальшій ефективній інтеграції дітей зі Сходу та Заходу України. 

  

  У 2016 році у Деснянському районі міста Києва започатковано  Всеукраїнський проект «Інтеграція через діалог». Він спрямований на надання освітньої, психологічної та інтеграційної допомоги дітям, які постраждали від збройного конфлікт на Сході України та анексії Криму. Проект здійснюється з ініціативи Асоціації «Нова Доба», ГО УМНІЦ за підтримки Європейського Союзу.

       Для його практичної реалізації було створено при Управлінні освіти Деснянської районної в місті Києві державної адміністрації Локальний центр з надання відповідних послуг.

       До участі у ньому долучились 150 учнів 8-11-х класів таких загальноосвітніх навчальних закладів: гімназії №39, СЗШ №119, СЗШ № 147, СШ № 189, СЗШ № 192, СШ № 202, СЗШ № 212, СЗШ № 218, СЗШ № 238, СШ № 247, СЗШ № 248, СЗШ № 249, СШ № 25О, СЗШ № 259, СЗШ № 275, СЗШ № 278, СЗШ № 282, гімназія № 283, СЗШ № 300, СЗШ № 306, СШ № 307, СШ № 313, Економіко-правовий ліцей.